Jeszcze niedawno pod pojęciem marketingu wiele z nas rozumiało reklamy w gazetach czy w telewizji.
Ta forma nadal jest ważna, ponieważ nadal wielu ludzi, zwłaszcza starszych, sięga właśnie po te media. Młodzi ludzie też chociaż raz na jakiś czas oglądają telewizję i tam znajdują inspirację – na przykład dowiadują się o istnieniu jakiegoś produktu czy firmy. Reklamy telewizyjne zwykle są drogie i mogą sobie na nie pozwolić głównie wielkie firmy. Jednak obecnie mamy wiele innych form reklamy. Reklamować możemy przez wręczanie ulotek, przez plakaty na mieście, przez banery na stronach internetowych, przez linki na innych stronach, maile i tak dalej.
Obecnie możliwości jest naprawdę sporo. Marketing internetowy jest bardzo złożony i pozwala nam na wiele działań, które mają na celu wypromowanie naszych usług. Na marketing internetowy składać się może szereg działań, które mają na celu wypromowanie strony naszej firmy. W sieci jednak ważne jest, by stawiać na dobrą jakość treści na stronie. Jeżeli treści będą ciekawe, to ludzie na pewno z wielką chęcią do nas wrócą. Oprócz treści ważna jest oprawa graficzna strony. Strona powinna pasować do profilu działalności naszej firmy.
Dodatkowo dobrym wyjściem będzie założenie profilu firmy na portalu społecznościowym. To nic nie kosztuje, a jest bardzo dobrą reklamą. Poprzez portal społecznościowy możemy dotrzeć do grupy, która nas akurat interesuje (chociaż reklamy tego typu mogą być płatne). Większość użytkowników Internetu korzysta z Facebooka, więc przez niego mamy możliwość dotrzeć do naprawdę bardzo dużej grupy ludzi.
Warto jest korzystać z tej formy. Jeżeli będziemy dobrzy w tym, co robimy, a nasza strona będzie ciekawa i estetyczna, to możemy także liczyć na pocztę pantoflową i polecanie naszej firmy innym. Rodzajem marketingu internetowego jest też marketing szeptany, który ma pobudzić ludzi do dyskusji o firmie.