Chcesz założyć bloga? Dobrze przemyśl o czym ma być

Chcesz założyć bloga? Dobrze przemyśl o czym ma być

Z pewnością nie raz zetknąłeś się w Internecie z blogami o różnej tematyce, ciekawszymi, nudniejszymi,  wizualnie atrakcyjnymi lub niedopracowanymi. Być może z czasem pojawiła się też myśl o stworzeniu własnego miejsca w Internecie, w którym będziesz mógł się dzielić własną pasją, przemyśleniami, czy tym wszystkim na co masz ochotę. A może Twoje wyobrażenia poszły o krok dalej, bo widząc czyjegoś profesjonalnego bloga również zapragnąłeś takiego mieć, by nie tylko dzielić się na nim treściami, ale mieć z niego korzyści na przykład finansowe. Czy to nie byłoby pociągające? Tylko właściwie jak założyć bloga?

W tym miejscu najpierw trzeba dowiedzieć się co definiuje tak naprawdę profesjonalnego bloga. Jest kilka fundamentalnych kwestii:

począwszy od wybrania i przemyślenia tematyki bloga, poprzez zapewnienia mu przestrzeni dyskowej na serwerze,
wybór domeny czyli adresu Twojej strony, którym będziesz się wyróżniał,
zdecydowaniu o funkcjach z których chciałbyś korzystać, aby realizować konkretne działania biznesowe/marketingowe,
przemyśleniu formy reklamy, prób dotarcia do potencjalnych czytelników, bo przecież nawet najlepszy blog, o którym nikt nie wie, będzie pracą pozbawioną sensu.

Te wszystkie niewiadome trzeba wypełnić rzetelnymi odpowiedziami, gdyż są to rzeczy fundamentalne. Nie sposób zapomnieć tutaj również o postawie samego piszącego, czyli o głębokich przekonaniach, pobudkach, które będą determinować wszelkie działania związane z całym przedsięwzięciem.

Skupmy się więc najpierw na tym elemencie, czyli pobudkach, które wzbudziły zainteresowanie związane z chęcią blogowania. Istnieje wiele powodów, by blogować, jednak tutaj rozważymy tylko tą dotyczącą profesjonalnego blogowania związanego z uzyskiwaniem korzyści finansowych. O czym pisać, żeby zwrócić uwagę innych użytkowników Internetu i przyciągnąć ich do siebie tak jak Ty sam zostałeś przyciągnięty, chociażby do mojego bloga? Możliwości są dwie:

Piszesz o tym co naprawdę kochasz, bo jest to Twoją pasją i potrafisz godzinami rozprawiać o tym co Cię do głębi interesuje i prawdopodobnie długo/nigdy nie przestanie
Wybierasz tematykę, w której warto stać się ekspertem, podejmujesz decyzję o tym, że dowiesz się wszystkiego co potrzebne w tej dziedzinie i będziesz dzielić się z innymi swoją wiedzą ekspercką.

Pierwszy scenariusz jest łatwiejszy do wykonania jeśli masz swoje długoletnie zainteresowania, warto się zastanowić ile potencjalnie może znaleźć się osób, które będą zainteresowane poszerzaniem swojej wiedzy w tej tematyce. Przykładowo jeśli jesteś trenerem psów i masz pokaźne lub ciągle wzrastające doświadczenie w tej tematyce, bez wątpienia znajdą się osoby chętne dowiedzieć się podstawowych zasad tresury, a w perspektywie czasu będą w stanie zapłacić za rzetelne informacje, ze względu na posiadanego psa, którego temperament chcieliby okiełznać. Jeśli jednak temat będzie dotyczyć rybek akwariowych, gatunków, karmy, akwariów itp. może być trudniej znaleźć zainteresowanych, ponieważ jest to znacznie mniej powszechne hobby.

Jeśli zdecydujesz, że w Twoja wiedza zdobyta z hobby niekoniecznie będzie cieszyć się wystarczająco szerokim zainteresowaniem, warto bez wątpienia przejść do scenariusza drugiego. Być może zapytasz „czemu” i  jak w ogóle można stać się ekspertem w temacie dotąd nieznanym. Wbrew pozorom nie jest to tak trudne jak wyobraźnia może sugerować. Przede wszystkim należy zacząć od wyboru tematyki, którą będziesz zgłębiać. Może to być przykładowo:

tworzenie muzyki,
marketing online,
sprzedaż za pomocą Internetu,
reklama darmowa lub płatna
optymalizacja SEO,
profesjonalne tłumaczenia,
skuteczny copywriting,
nagrywanie filmików na YouTube
wizerunek w sieci
oszczędzanie/finanse
gotowanie
moda itp.

Tematów jest naprawdę mnóstwo, a żeby potwierdzić czy nasze przypuszczenia co do konkretnej dziedziny są zasadne warto skonfrontować to z wiedzą Google! Tak, można się dowiedzieć czego ludzie szukają w internecie!  Google jest w tym momencie największą firmą i wyszukiwarką online, oni wiedzą no… naprawdę dużo. – Ps. czy trafiając na mój artykuł wpisałeś w wyszukiwarkę „jak założyć bloga” lub coś podobnego? 😉 – O tym jak wybrać tematykę bloga dowiesz się z instrukcji którą masz dostępną tutaj. 

Po wyborze tematyki należy podjąć decyzję o tym, że w jak najszybszym czasie zdobędziesz najpierw podstawowe informacje, a później na tych fundamentach będziesz rozbudowywać swoją wiedzę nieustannie, codziennie się kształcąc w tej dziedzinie. Ważne jest to określenie „nieustannie”, bo tylko dzięki tej decyzji o nieprzerwanym kształceniu się, osiągniesz pierwsze wyniki w szybkim tempie i będziesz dalej motywować się do działania, widząc jak każdy wysiłek zaczyna się opłacać. Większość ludzi szuka informacji na skróty, wybiera tylko łatwo dostępne informacje, a nieliczni decydują się na to, żeby zrobić coś więcej, co wymaga wysiłku aby zdobyć rzetelne informacje. Bądź tym, który znajdzie odpowiedzi na pytania i udzieli ich, a z czasem dojdziesz do momentu, w którym będziesz mógł zdecydować o cenie posiadanych informacji. 

Jak widzisz, powyżej opisałem sprawy bardziej merytoryczne, ale wciąż pozostaje pytanie jak założyć bloga fizycznie, czyli jak to zrobić, żeby był w sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.