Hosting WWW a sklep internetowy – co trzeba wiedzieć?

Hosting WWW a sklep internetowy – co trzeba wiedzieć?

Już od lat sklepy internetowe cieszą się w Polsce dużą popularnością, a ostatnie kilkanaście miesięcy było dla nich szczególnie udane. Cały czas pojawiają się nowe, a z uwagi na łatwość ich tworzenia, właściciele takich sklepów często nie posiadają szczególnej (czy jakiejkolwiek) wiedzy z zakresu IT.

Samo w sobie nie jest to niczym złym, natomiast, jeśli chcemy prowadzić biznes z sukcesem, warto się w tym zakresie doedukować. Bardzo istotną kwestią jest między innymi wybór hostingu. Jaki hosting będzie najlepszy dla sklepu internetowego? Na co należy zwracać uwagę? Doradzamy!

Hosting a e-commerce

Inny będzie idealny hosting dla sklepu internetowego, a inny dla bloga czy zwykłej strony firmowej z kilkoma podstronami. Wybierając hosting dla e-commerce, musimy bardzo duży nacisk położyć na stabilność. Kluczowe jest, aby serwer był w stanie wytrzymać nawet wyjątkowo duże natężenie ruchu, które może mieć miejsce na przykład w przypadku wprowadzenia jakiejś promocji.

Przeciążenie serwerów i w związku z tym brak dostępu do strony w czasie wyprzedaży może doprowadzić do sporych strat, z uwagi na fakt, że wielu klientów zrezygnuje z zakupu lub nie będzie w stanie go dokonać mimo najlepszych chęci.

Każda kolejna sekunda ładowania strony to mniejsze szanse na zakup

Każda strona internetowa powinna ładować się jak najszybciej, natomiast jest to szczególnie istotne w przypadku e-commerce. Każda kolejna sekunda czy nawet ułamek sekundy oczekiwania na załadowanie strony oznacza zmniejszające się szanse na to, że dany klient dokona zakupu.

Szczególnie, jeśli, jak to bywa w sklepach internetowych, otwiera po kolei wiele kart produktów i musi długo czekać na ich załadowanie się za każdym razem. Łatwo się domyślić, że może to być bardzo irytujące, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że obecnie nie jesteśmy już przyzwyczajeni do czekania i szybko się niecierpliwimy.

Sklep internetowy może wymagać dużej przestrzeni dyskowej

Sklepy internetowe, w zależności od branży i rozmiaru, posiadają od kilkunastu do nawet kilku tysięcy produktów, z których każdy z reguły posiada własną podstronę. Na niej z kolei znajdują się różnego rodzaju treści – opis, specyfikacja, zazwyczaj także zdjęcia.

Wszystko to zajmuje sporo miejsca. Dlatego też, wybierając tani hosting www dla sklepu internetowego, warto zwrócić uwagę na to, jaką przestrzeń dyskową otrzymamy w ramach danego pakietu. Jeśli póki co oferujemy mało produktów i dopiero rozpoczynamy naszą działalność, dla oszczędności możemy wybrać któryś z mniejszych pakietów, a później przejść na wyższy, jeśli zaczniemy się obawiać, że może zabraknąć nam miejsca.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.