Jak skutecznie się odchudzać?

Jak skutecznie się odchudzać?

#1 Zmień sposób myślenia.

Słowo dieta często bardzo źle sie kojarzy. Najprawdopodobniej będziesz bardzo tęsknić za tymi wszystkimi pysznościami, których nie wolno Ci jeść będąc na diecie. Będzie Ci trudniej trzymać się pierwotnych założeń i realizować plan odchudzania. Dlatego, zanim rano wstaniesz z łózka powiedz do siebie: “Bardzo się cieszę, że zacznę swój dzień od ćwiczeń I zdrowego jedzenia.”

Zmiana podejścia ma na celu pozytywne zmiany w Twoim trybie życia, a nie przypominanie Ci o tym, czego nie możesz mieć.

#2 Stwórz swoja tablice marzeń.

Czasami mózg potrzebuje małego kuksańca — daj go sobie w formie tablicy marzeń. Tablica marzeń to miejsce, gdzie przechowujesz zdjęcia odzwierciedlające życie, jakiego pragniesz. Jeśli chcesz prowadzić bardziej aktywne życie – dodaj fotografie aktywności, które chciałbyś wykonywać: odbyć kurs jazdy na nartach albo nauczyć się surfować. Czy marzysz o pobycie na plaży w stroju, który podkreśla piękny letni abs oraz muskularne ramiona? To może być Twoje. Zdobądź magazyn o fitnessie i wytnij z niego zdjęcia, które przedstawiają ciało, które Ty sam chciałbyś mieć. Przypnij te fotografie na swojej tablicy marzeń. Nasienie zostało zasiane.

Czy kiedykolwiek wyobrażałeś sobie siebie biegnącego w maratonie, ale myśl o samym rozpoczęciu przygotowań do tego była zbyt przytłaczająca? Przypnij odzwierciedlające to zdjęcia na swojej tablicy marzeń, a potem – podbij ulicę, biegając.

Umieść zdjęcia tam, gdzie możesz je często widzieć – wtedy będą przypominały Twojemu mózgowi o celach, które pragniesz osiągnąć. Przyklej zdjęcia magnesami do lodówki albo zaprojektuj swoją tablicę marzeń w programie Pinterest.

#3 Posuwaj się naprzód małymi kroczkami..

Pomysł zrzucenia wagi budzi wiele lęków. Może wywołać paniczną reakcje Twojego mózgu: “Ile kilogramów chcesz stracić?! Niemożliwe!” Przezwycięż ten strach, stosując małe, wykonalne kroki. Pierwszym z nich może być jedzenie zdrowych przekąsek zamiast chipsów, paluszków, fast-foodów, etc. przez następne dwa tygodnie.

Małe cele są łatwiejsze do osiągnięcia – za każdym razem, kiedy jeden zdobędziesz, uzyskasz więcej pewności siebie. Ta pewność siebie pozwoli Ci wprowadzić następną zmianę prowadzącą Cię ku zdrowemu stylowi życia i następną, i następną… Zanim się zorientujesz, będziesz wyglądać i czuć się lepiej niż kiedykolwiek.

#4 Bądź dla siebie dobry.

Czasami będziesz robić krok naprzód i dwa kroki wstecz. Każdy tak ma. Na przykład może się okazać, że przerwiesz zdrowe odżywianie z powodu wakacyjnego wyjazdu albo przez dłuższy pobyt w pracy skrócisz czas poświęcony na treningi.

Ale co ważne – naprawdę ważne – to to, że wrócisz na wcześniej obraną przez siebie ścieżkę. Opuszczenie ramion, wzruszenie ramionami i powiedzenie “Poddaję się” nie sprawi, że poczujesz się lepiej. Dlatego wybacz sobie pomyłki i słabości, a później wznów wprowadzanie swoich zwyczajów prowadzących do osiągniecia dobrego życia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.