Mobilny CRM – czym jest i dlaczego warto z niego korzystać?

Mobilny CRM – czym jest i dlaczego warto z niego korzystać?

Narzędzie CRM, czyli Customer Relationship Management, jak sugeruje już sama jego nazwa, służy do zarządzania relacjami z klientami. Przydaje się szczególnie w dużych firmach, gdzie klientów jest dużo, a więc tym samym dużo jest także danych z nimi związanych, ale nie tylko.

Bardzo wielu handlowców wykorzystuje już narzędzia CRM na komputery i laptopy, ale już nie każdy zainteresował się mobilnymi rozwiązaniami w tym zakresie. Warto to zrobić, ponieważ są one łatwo dostępne, a mogą jeszcze bardziej ułatwić pracę i sprawić, że będzie ona bardziej wydajna. W takim razie, czym dokładnie jest CRM na urządzenia mobilne i dlaczego warto go używać? Wyjaśniamy!

CRM na urządzenia mobilne – zastosowanie

Aktualnie mobilny CRM różnych usługodawców można bez problemu pobrać zarówno na urządzenia z Androidem, jak i iPhone’y. Niektóre z nich są darmowe, za inne zaś trzeba zapłacić. Ich funkcje w dużej mierze przypominają to, co znamy z komputerów osobistych, ale są zmodyfikowane i zoptymalizowane pod potrzeby urządzeń mobilnych.

Wśród funkcji mobilnych CRM-ów można wymienić chociażby kalendarz, listę kontaktów, możliwość wykonywania połączeń i wysyłania wiadomości, a także śledzenia transakcji. Za pomocą takich narzędzi często też będziemy mieli możliwość śledzenia zachowania potencjalnych klientów i ich reakcji na prowadzone przez nas działania marketingowe (wysyłane e-maile, wiadomości, zaproponowane spotkania).

Z reguły mobilne narzędzia CRM można zsynchronizować z zewnętrznymi usługami, takimi jak kalendarz, poczta i nie tylko. Dzięki temu możemy mieć pewność, że będziemy mogli dzięki niemu szybko sprawdzić wszystkie nasze zaplanowane spotkania czy rozmowy i niczego nie pominiemy.

Dlaczego warto korzystać z mobilnego CRM?

Większość handlowców jest ciągle w ruchu. Podróżują oni od spotkania do spotkania, ciągle szukają nowych klientów i możliwości. Pracę w podróży ułatwiają laptopy czy tablety, ale nie zawsze mamy je przy sobie czy możemy z nich w dowolnym miejscu skorzystać, choćby z uwagi na ich duże rozmiary.

Smartfona zaś każdy ma przy sobie w kieszeni niemal bez przerwy. W każdej chwili można go wyciągnąć i dzięki mobilnemu CRM-owi, kontynuować swoją pracę – w poczekali, podczas podróży czy gdziekolwiek indziej. Daje to handlowcom dużą swobodę i sprawia, że mogą oni działać jeszcze skuteczniej przy mniejszym nakładzie sił.

Co więcej, mobilne narzędzia CRM bywają bardzo rozbudowane i niemal (czy nawet wcale) nie ustępują swoim desktopowym odpowiednikom, więc nie ma mowy o poświęcaniu efektywności na rzecz wygody.

Dodaj komentarz